Australie - magnetic Island (3-10-2017)

3 oktober 2017 - Magnetic Island, Australië

Vanmorgen was het vroeg opstaan. Spullen inpakken en om 7 uur de taxi richting station, waar de "Premier" bus om 7.25 uur vertok naar Townsville.
Om 13.00 uur aangekomen in Townsville en de ferry gepakt naar Magnetic Island. Na korte busreis in mijn hostel aangekomen en mij geinstalleerd.

Ik ben erg moe, maar mijn tijd hier is beperkt, dus op aanraden van een hostel medewerker te voet op weg gegaan naar "the fort".
In de 2e wereld oorlog is op een heuvel op dit eiland enkele grote kannonen (155 mm) geinstalleerd ter verdediging. Vandaar de naam ;)

Het pad loopt door een natuurgebied waar koalas leven: ik wil natuurlijk graag de "wilde" koalas fotograferen. Nu slapen koalas het grootste deel van de dag, dus erg wild zijn ze niet ;)
Dankzij aanwijzingingen van wandelaars die terug kwamen lopen, heb ik twee koalas gevonden :)
Daarna verder omhoog, want de hostel medewerker had gezegd dat de zons ondergang erg mooi is vanaf de top. En ik had minder dan een uur over, dus beetje doorlopen.

Het uitzicht op de heuvel is zeer mooi. En ook de zonsondergang is prachtig.

Op de heuvel kom ik nog een Amerkaanse (Delaney) tegen waarmee ik aan de praat raak. Ze houdt niet van de koude winters in Nebraska, dus gaat ze elke winter (als het kan) op reis. Ondertussen is ze al bijna anderhalf jasr op reis: respect!

's Avonds nog in de bar trivia met haar gespeeld, waarbij zich later nog een Australische (Kat) en een francaise bij aansloten. Gezellig. (Vergeten om foto te maken)

Maar uiteindelijk bijtijds naar bed, want ik val om van de slaap. Maar een prima dag gehad. Het is toch leuk hoe gemakkelijk het is om in dit land met andere reizigers contact te maken.

1. Joop Aaldering:
    5 oktober 2017
    Dag Bertil heel fijn te zien en te lezen hou je de vakantie beleeft,en dat wij het mogen mee
    beleven veel dank daar voor van ons.
    Nog veel mooie dagen gewest,tot het volgende verslag,als het kan!!!
  2. Cor:
    6 oktober 2017
    Fraai Bertil, ik weet precies wat je bedoelt. 2 maand geleden exact dezelfde wandeling gemaakt op Maggie