Australie - Whitsunday Island - stukje paradijs op aarde

10 oktober 2017 - Airlie Beach, Australië

Na magnetic island gaat de reis op donderdag (5 okt) verder met de bus naar Airlie Beach. De vrijdag is een wasdag. Verder nog wat gezeur met reisburo over de boeking: het is niet helemaal zoals besproken.

Zaterdag begint mijn excursie naar Whitsunday Eilanden onder veelbelovende naam "ride to paradise".

Na goed half uur varen komt een prachtig eiland in zicht mer daarop een bijpassende villa. Deze villa is van alle gemakken voorzien en een zwembad (met hottub/bubbelbad) ontbreekt natuurlijk ook niet. De villa ligt zeer afgelegen, dus je hebt het gevoel dat je hier het eiland voor jezelf hebt.

's avonds bij het kampvuur nog wat marshmellows gegeten. De groep (kleine 30 mensen) is gezellig. Wat meer 30ers dan op voorgaande trips, zodat ik ook nog enkele serieuzere gesprekken had. Maar wel op tijd naar bed, want volgende ochtend is ontbijt om 7 uur.

Zondags naar whitehaven beach. Dit strand is zeer wit en absoluut prachtig. Later op de dag nog wezen snorkelen op twee locaties. Er waren wel veel vissen, maar het koraal heeft erg geleden onder de cylcoon (van 5e categorie) die in het voorjaar hier is overgetrokken. Het is duidelijk minder mooi dan het rif waar ik heb gedoken.

Na de boottocht is er nog even tijd om met enkele mensen (o.a. Jill en Mark) te sup'en (staand pedelen op soort surfplank) naar het duikplatform in de baai. 's Avonds is het tijd voor bierspelletjes. Erg grappig. Opstaan de volgende ochtend was wat moeizamer....

Op maandag ochtend nog met een groep gaan kayakken in de baai. Het was prachtig windstil weer. Er leven nodige schildpadden in deze baai, maar ik heb ze niet gezien. Ze komen ook maar heel kort aan de oppervlakte om adem te halen, dus je mist ze makkelijk. Anderen hadden meer geluk.

Rond de middag ging de reis helaas al weer terug naar airlie beach. Toen we wegvoeren kwam er in de buurt van de boot nog een schildpad te voorschijn: wat laat, maar toch één gezien :)

Ik had rustig een week kunnen blijven op dit eiland. Het was absoluut prachtig.

Afsluitend 's avonds met een deel van de groep gezellig gegeten en geborreld.

1. Tom:
    10 oktober 2017
    Hey Bruce, die hoed staat je goed.
  2. Bertil:
    Dank je!
  3. Joop Aaldering:
    10 oktober 2017
    Hoi Bertil ,dank voor je schijven,en dat je de tijd heb genomen ons laten mee genieten
    erg leuk .
    nogmaals dank,
    Groen pa
  4. Marianne:
    10 oktober 2017
    Mooi man! Geniet ze nog even... Geweldig al die dieren van dichtbij in eigen habitat bekijken!
  5. Hugo:
    Top! Enjoy!