Sydney (19 september)

19 september 2017 - Sydney, Australië

Zo, momenteel zit ik in de bus van Airlie beach naar Rainbow Beach: een reis van zo'n 14 uur! Alle tijd dus om een inhaal slag te maken met mijn blog.

Vroeg in de morgen van 19 september aangekomen op de luchthaven van Sydney. Ik  ben blij dat ikna al die tijd van uitstellen, nu toch eindelijk in Australie ben. Maar ik voel ook wel wat spanning dat het avontuur nu echt gaat beginnen.

Mijn gevoel voor avontuur wordt direct op de proef gesteld: net na de pascontole wordt ik door een douanier vriendelijk gevraagd om mee te lopen met mijn bagage. Ik ben de gelukkige winnaar van de uitgebreide tascontrole. Naar mijn weten heb ik niets te verbergen, dus werk ik zo vriendelijk en opgewekt mogelijk mee aan de controle. Deze man doet immers ook maar gewoon zijn werk. Dus ook nog maar een vriendelijk praatje erbij aangeknoopt, en met een minuut of 20 sta ik weer buiten.

No worries! Eerste test goed doorstaan.

Op naar mijn ontbijtje: een australische hartige taart (soort ragou in bladerdeeg) met een capucino. Even rustig genieten.

Vervolgens een simkaart geregeld, zodat ik internet heb. Heel belangrijk, want ik heb weinig van te voren geboekt. Eerste daad wordt dus een hostel. Zo geregeld, al wordt ik weinig wijs uit de ratings: bij bijna elk hostel is er wel iemand die klaagt dat het een smeerbende is.

Ik heb gekozen voor de wake up! Hostel welke vlakbij het centaal station ligt. Een taxibusje brengt me naar mijn bestemming.

Het hostel ziet er keurig uit. Er staat zowaar een nederlandse dame achter de balie, die er even aan moest wennen om weer nederlands te praten.

Ik ben maar anderhalve dag in Sydney, dus na een kort dutje op pad: op zoek naar het opera house.

Na een stief kwartiertje lopen kom ik er achter dat ik volkomen de verkeerde kant opgelopen ben: omkeren dus. Afijn, na nog wat (bedoelde) omzwervingen diir stadsparken en botanisch park, kom ik aan bij mijn bestenmming. Tijd voor fotos.

s 'Avonds in het hostel met een engelsman (die ook australier is, maar die in China werkt:: ik begreep m ook niet helemaal) een potje gepoold en aan de trivia meegedaan. Later nog met de (van origine filipijnse) dame die de trivia quiz leidde, een bijzonder gesprek gehad over onder andere de geschiedenis van de tweede wereld oorlog. Ik dacht dat ik daar best wat van wist, maar deze hobby historicus wist mij toch nog de nodige nieuwe dingen te vertellen. Bijzonder.

Een prima start van mijn vakantie